Vlijmscherp logo - geen icoon Vlijmscherp logo - favicon
+31 (0)40 711 40 90

Blog

De kracht van online marketing tijdens COVID-19.

Je hebt me geraakt!

Ik wil graag meer weten!
Bel of mail mij.

Velden met een * zijn verplicht.

Online marketing tijdens COVID-19

Ontdek waarom ondernemers en bedrijven gedwongen zijn hun aanpak te heroverwegen.

De impact van COVID-19 op ondernemers en bedrijven is enorm voor het grootste deel van de sectoren in Nederland. Bedrijven, ondernemers en werknemers die werkzaam zijn binnen sectoren als de evenementenbranche, de horecasector en de kleine ondernemers met contact beroepen hebben het in het bijzonder zwaar. De daling van de consumentenbestedingen in 2020 treft de retailsector onevenredig hard.

Creatief inspelen op de gevolgen van COVID-19

COVID-19 mag dan de reserveringen en verkopen hebben aangetast en het vertrouwen hebben geschaad. Juist in deze tijd is het belangrijk voor bedrijven en ondernemers de moed erin te houden en te denken in oplossingen. Veel bedrijven transformeren dan ook massaal hun bedrijfsmodellen waar online marketing een belangrijke rol in gaat spelen. Ondernemers starten een webshop, of starten met een creatieve afhaaldienst om de pandemie te doorstaan.

Mogen wij meewerken aan jouw online marketing succes? Laten wij samen de messen slijpen!

Veranderingen in menselijk gedrag tijdens de nieuwe ‘gedeeltelijke lockdown’.

Door de ‘gedeeltelijke lockdown’ zoals die sinds Woensdagavond 14 oktober 2020 van kracht is, zullen mensen opnieuw massaal veel meer thuis zijn. Dit resulteert in meer vrije tijd voor iedereen. Voor velen zal dit betekenen dat zij meer tijd zullen spenderen op het internet, op zowel mobiele apparaten, als op de desktop. Het gevolg hiervan is dat het consumentengedrag verandert. Dit is terug te zien in de recente verschuiving die heeft plaatsgevonden van de consumentenvraag naar online marketing kanalen, dit zal voor een deel blijvend zijn.
Laat je niet intimideren, maar juist inspireren in nieuwe bedrijfskansen.

Dit zien ook wij terug in o.a. resultaten van de online marketing kanalen, Google Ads Search en Shopping campagnes. Het online zoekgedrag van de consument maakt een verandering door tijdens de COVID-19 pandemie. Er gebeurt veel in de Google-veilingen, zo zullen minder bedrijven meedoen met de online veilingen in bepaalde sectoren. Daarnaast besteden veel bedrijven momenteel minder budget aan hun (online) marketing activiteiten. Dit zal zijn gevolgen (gaan) hebben op de gemiddelde-cpc’s die worden geboden, de kans bestaat hierdoor dat de cpc’s zullen gaan dalen.

Parallel aan bovenstaande veranderingen staat dat de hoeveelheid zoektermen zal toenemen of afnemen per sector en productbehoefte. Wees je er dus van bewust dat het cruciaal is in deze tijd om je cpc’s en het zoekterm rapport nauwlettend in de gaten te houden zodat je als eerste in de markt op veranderingen kan inspelen.

Online marketing bedrijfsactiviteiten werpen hun vruchten af

Uit cijfers van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) blijkt dat de onlineomzet van alle webwinkels en omnichannelers tijdens de COVID-19 pandemie in juni 2020 45 procent hoger lag dan een jaar eerder, de sterkste stijging ooit (bron: ABN-Prognose-Retail-2020-2021).

Dit is dé tijd om hierop in te spelen als bedrijf, Vlijmscherp helpt je graag om de beste online resultaten te behalen tijdens deze onzekere tijd!

Gerelateerde specialisme


Display
remarketing

Terug naar overzicht