Vlijmscherp logo - geen icoon Vlijmscherp logo - favicon
+31 (0)40 711 40 90

Verwachting: SEA Trends 2021

Wat te verwachten in 2021 rondom SEA?!

Je hebt me geraakt!

Ik wil graag meer weten!
Bel of mail mij.

Velden met een * zijn verplicht.

SEA trends 2021: Wat kunnen we verwachten?!

Het jaar 2020 zit er weer bijna op, dus de hoogste tijd om eens te kijken welke SEA trends 2021 ons zal brengen!

Meer automatisering & minder controle.
Google zegt al een aantal jaar je biedstrategie te moeten veranderen & smart bidding te gebruiken. Het afgelopen jaar heeft Google veel tijd gestoken in het verder ontwikkelen van het algoritme, door toepassing van machine learning & artificial intelligence.

2021 zal nog meer in het teken staan van automatisering, en dus is het belangrijk om hierop in te spelen. Als steeds meer geautomatiseerd wordt, hoe spring jij er dan nog uit? Dat doe je met een vlijmscherpe strategie, een duidelijk beeld van jouw doelgroep & pakkende teksten.

Ken jouw doelgroep als geen ander.
De kracht zit hem in een goede strategie, die naadloos aansluit bij jouw doelgroep. Verdiep je nog meer in jouw doelgroep, wie dit zijn, waar zij zich bevinden & wat de behoefte is. Zorgt dat jij jouw doelgroep begrijpt! Alleen dan kun je hier echt goed op inspelen met jouw campagnes.

Minder transparantie van data.
Google ‘forceert’ mensen steeds meer te vertrouwen op machine learning. Ondanks dat dit sterk is verbeterd de afgelopen jaren en daarmee de resultaten ook, voelt het toch niet helemaal fijn. Sommige handelingen wil je immers niet uit handen geven. Een van de voorbeelden hiervan is het zoektermen rapport, waarin sinds september 2020 nog maar 75% van de zoektermen getoond worden. Dit betekend automatisch dat het aantal ondefinieerbare klikken gestegen is naar 25%. (bron: Marketingfacts_zoektermenrapport). Dus wat nu? Er zijn verschillende mogelijkheden om toch die gewenste resultaten te behalen. Zo kun je dynamic search ads inzetten, het zoektermenrapport van Bing Advertising raadplegen, of smart bidding gebruiken.

Een beeld zegt meer dan duizend woorden.
Steeds vaker wordt gekozen voor visuele content. Product foto’s of bedrijfsvideo’s zijn niet meer weg te denken. Social Media staat natuurlijk helemaal in het teken van visuele content, maar ook Google lijkt zijn zinnen hier meer op gezet te hebben. Zo is onlangs een bètaversie voor de Image Extensie gelanceerd, waarbij het mogelijk is een afbeelding weer te geven naast de tekstadvertentie. Momenteel nog in de ontwikkelfase en is nog niet voor iedereen beschikbaar, maar laten we hopen dat hier snel verandering in komt. Ik ben in ieder geval voorstander!

Er zijn natuurlijk nog veel meer trends & ontwikkelingen die we voorbij zullen zien komen in 2021, maar ik denk dat we hiermee een aantal mooie punten uitgelicht hebben. Genoeg om over na te denken & met een frisse blik in 2021 mee aan de slag te gaan!

Wij zijn er in ieder geval klaar voor. Jij ook?!
Neem gerust contact met ons op, wij denken graag met je mee!

Gerelateerde specialisme


Display
remarketing

Terug naar overzicht