Vlijmscherp logo - geen icoon Vlijmscherp logo - favicon
+31 (0)40 711 40 90

Blog

YouTube Ads - Bereik je doelgroep met advertenties op YouTube

Je hebt me geraakt!

Ik wil graag meer weten!
Bel of mail mij.

Velden met een * zijn verplicht.

YouTube Ads - Bereik je doelgroep met advertenties op YouTube

YouTube staat in de top drie van de meest bezochte websites ter wereld: het platform is na Google de grootste online zoekmachine. Grote kans dus dat ook jouw doelgroep zich hier bevindt. Daarom is het hoog tijd om te gaan adverteren op YouTube!

YouTube TrueView Ads

Uiteraard draait het op YouTube om video-content. De meest gebruikte vorm van adverteren op het platform is dan ook de zogenaamde TrueView videoadvertentie: een video die vóór de gekozen video wordt afgespeeld en na 5 seconden kan worden overgeslagen. Deze advertenties ben je ongetwijfeld al eens tegengekomen op YouTube.

Een groot voordeel van de TrueView advertenties is dat je pas betaalt op het moment dat minimaal 30 seconden van je video is bekeken, of de hele video als deze korter is dan 30 seconden. Je betaalt dus enkel wanneer mensen er bewust voor kiezen om jouw advertentie te bekijken. Tegelijkertijd betekent dit dat mensen die jouw video binnen 30 seconden overslaan, toch met jouw merk in contact zijn gekomen zonder dat dit je geld heeft gekost. Er is dus ook sprake van ‘gratis’ bereikte mensen. Je kunt je voorstellen dat het bereik op een platform dat zo populair is als YouTube enorm is.

Targeting op YouTube

Om te voorkomen dat je met je advertenties met hagel schiet, biedt YouTube verschillende targetingopties. Je wil natuurlijk wel de juiste doelgroep bereiken met je advertenties. Zo kun je je advertentie enkel vertonen aan eerdere bezoekers van je website (remarketing), aan mensen met specifieke interesses of aan mensen die een specifieke gebeurtenis in het leven doormaken, zoals verhuizen, trouwen of afstuderen. Er zijn nog veel meer manieren om jouw doelgroep zo efficiënt mogelijk te bereiken, onze specialisten adviseren je hier graag in!

YouTube Audio Ads

YouTube blijft haar advertentiemogelijkheden uitbreiden: recent kondigde het platform Audio Ads aan. Deze advertentievorm is een reactie op de trend dat mensen steeds vaker van YouTube gebruikmaken voor muziek in plaats van video. Deze mensen focussen niet op de videocontent van YouTube, maar zetten bijvoorbeeld een YouTube-playlist op tijdens het koken of poetsen. Met Audio Ads kun je deze mensen toch bereiken met een relevante boodschap.

De Audio Ad bestaat uit een stilstaande afbeelding of een simpele animatie: de focus ligt op het geluid in de advertentie. Het is dus zaak om jouw doelgroep aan te spreken met een interessante audioboodschap, vergelijkbaar met een radiocommercial. De YouTube Audio Ads zijn momenteel nog in beta, binnenkort zullen ze voor alle adverteerders beschikbaar zijn.

Aan de slag met YouTube Ads?

Naast deze advertentiemogelijkheden zijn er nog veel meer manieren om je doelgroep op YouTube te bereiken. Ben je benieuwd welke dat zijn? Neem dan contact op met Vlijmscherp, onze specialisten leggen het je graag uit!

Gerelateerde specialismen


Display
remarketing

Terug naar overzicht